5 månader

Alltså det är helt sjukt! Alina blir idag 5månader (!!!!) Jag vet inte vad jag ska säga men kan ju alltid börja med, vart sjutton tog den tiden vägen? Ja tiden har nog aldrig gått såhär fort i hela mitt liv! Allt är så sjukt underbart med att vara mamma! Att varje morgon få vakna bredvid världens sötaste och varje morgon så brukar hon ger mig ett urgulligt leende så jag blir helt varm i kroppen! ♥ det finns då inget bättre sätt att väkna upp på!! Hon är det mest underbara som finns! ♥

Vi har varit på BVC idag också och det är lika roligt som vanligt tycke jag så får man se hur stor hon blivit å så :) Alina väger nu 8070g, 64cm lång och ett huvudomfång på 42,6 det är rätt mkt det tillskillnad på hennes 3420g 49cm lång och ett huvudomfång på 35 som hon var när hon föddes! :) Jag pratade även om att jag börjat ge Alina lite mat, dock är det ju inget hon blir mätt på än då hon bara smakar några små skedar :) men jag har funderat lite på gröten och BVC sköterskan sa att vi ska börja med en mild havregröt så jag har köpt hem en sådan redan idag jag tänkte jag skulle testa någon dag här framöver :)

Det är lite mer fart på den lilla tösen här hemma nu! Hon kan inte sitta själv men hon sitter ju i någon sekund själv (och jag är sjukt stolt!!) däremot om man bara håller henne i låren så kan hon ju sitta i princip hur länge som helst :) och när hon ligger på mage så trycker hon över kroppen rätt högt upp nu :) Ja allt är så roligt som händer! Hon är så himla go den lilla gofisen ♥ och hon är väldigt lugn! hon klagar endast om hon är hungrig, trött, behöver ny blöja eller har tröttnat på att sitta/ligga på det sättet hon gör. så det är en riktigt nöjd bebis vi har och det är jag glad över och är hon nöjd så är jag med än nöjd! Och sover hela nätterna ja det gör hon fortfarande och det tackar jag för!


mitt alldeles egna lilla charmtroll, tänkt vad underbart att du föralltid kommer vara vår dotter!! ♥

Kommentarer
Postat av: Emilia

Men gu så hon växer! Sist vi va in på bvc vägde ju Noel 8200 gram!! Men han är ju 69 cm lång! Känns som han kommer få pappas kropp ;)

2012-06-29 @ 02:35:10
Postat av: Louise

Haha oj då ^^ Jag frågade om hon var en lite "tjockis" eller om hon var "normal" och då sa hon att hon ligger lite över medel men hon följer ju sin egen kurva så allt ser kanon bra ut! men ja, lite över medel så jag har mig allt en lite söt knubbis ^^

Haha ja det kommer han nog alldeles säkert att få ;)

2012-06-30 @ 19:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0