frammåt!

Alltså nu ska ni få höra!! Imorse så jag skulle byta blöja på Alina så hände det grejer! hon lekte med våtservetts förpackningen och när jag skulle ha det så tog jag den av henne och när jag var klar med den la jag i från mig den (i sängen där vi satt) och när jag sträckte mig efter den nya blöjan så vände hon sig om och tittade på våtservetterna, böjde upp rumpan och sträckte på benen och sträckte fram armarna, hon tog tag i lakanet och samtidigt som hon drog sig fram så sköt hon ifrån med benen! Hon gjorde alltså detta tre gånger (!!!!) och efter det så var hon framme vid våtservetterna och började prassala och tugga på förpackningen igen.

Alltså nej hon kan ju inte krypa än, men detta var hennes första steg mot krypandet, hon tog sig frammåt! hon har dock inte gjort om det än så antagligen var det en engångsgrej. men en stolt mamma har hon här kan jag lova! och att hon förstod att om hon gjorde det igen och igen så kom hon faktiskt fram till det hon vela ha! jag är så impad så jag själv nästan tappar hakan varje gång jag tänker på det haha!




Har varit med mamma på bäsna trädgård idag, mysigt! det är så fint där och så mojimojsigt med alla små troll, grodor, tigrar och allt vad det nu är som lurar i buskarna! mamma fick med sig lite smått å gott med sig hem och jag blev en lite tavla/skylt grej man kan hänga upp rikare. Alina satte jag i bärselen medans vi var där och hon var såååå nöjd över att få titta på alla fina växter (hon försökte även ta tag i alla och lyckades på vissa!) och vattnet som porlade var fint tyckte hon!

Blev en sväng till blg med Annika också då hon skulle köpa en sackosäck hon hittat på blocket, hmm jag kommer flytta in i hennes rum tror jag haha ;) blev även ica maxi, dollarstore, öob och hem till mig och hämta posten och lämna en torkställning i förrådet jag köpte idag. åh om en vecka får jag flytta hem igen!

Jag är tråkigt och gör detta inlägg med massa text och utan bilder då jag inte orkar lägga in några i datorn just nu.. sad but true!

tack och hej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0